Csapiczki Ildikó
Csapiczki Ildikó vagyok. 1975-ben születtem Budapesten.
1998-ban a soproni Benedek Elek Pedagógiai Főiskolán végeztem óvodapedagógusként. Pályakezdőként két évig voltam egy budapesti önkormányzati óvodában 28 kisgyermek óvó nénije. Közben érdeklődésem a nehezen nevelhető gyermekek felé fordult, szerettem volna megérteni őket, segíteni beilleszkedésüket a közösségbe, előmozdítani társas kapcsolataik pozitív alakulását. Annak reményében, hogy ehhez eszközöket kapok a kezembe, elvégeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola pszichopedagógiai tanár szakát. Gyógypedagógusként két éven át tanulásban akadályozott alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozhattam egy ferencvárosi általános iskolában.
2002-ben megszületett a kisfiam, aki elvezetett a Waldorf pedagógiához: óvodaválasztáskor csak Waldorf óvoda jöhetett szóba. Azt szerettük volna, ha nyiladozó személyisége megtartja nyitottságát, érdeklődését a világra, ha megőrizheti bizalmát a felnőttekben, ha öröme, vidámsága, jó életérzése megmarad, ha akaratát nem letörik, hanem tudatos és szelíd határozottsággal terelik megfelelő mederbe. Az élet úgy hozta, hogy 2006 őszétől szülőként aktív részese lettem a Csillagszem Waldorf Óvoda megalapításának, ahol aztán kisfiam is óvodás lehetett. Az óvodai évek alatt közel került hozzám a Waldorf pedagógia elméletben és gyakorlatban is. A Waldorf-pedagógia elmélyítése miatt 2009/2010-es tanévtől a solymári posztgraduális Waldorf óvónőképzés hallgatója lettem. Ugyancsak 2009 őszétől kezdve nagy örömömre már óvodapedagógusként segíthettem a megalapított óvodánk működését. Itt végre azt a pedagógiát gyakorolhattam, amely kezdettől fogva természetes és ismerős volt számomra, amely annyira közel állt hozzám.
2011 óta szakvizsgázott pedagógusként, 2012-től pedig Waldorf-óvónői szakképesítéssel lehetek a gyerekek között.
Funkenhauzer Júlia
Funkenhauzer Júlia vagyok. 1991-ben születtem Gyergyószentmiklóson, Erdélyben.
2013-ban végeztem a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pszichológia szakán. Ezt követően egy rövid ideig a Dévai Szent Ferenc Alapítványnál önkénteskedtem. Ekkor vált világossá számomra, hogy gyerekek között szeretném tölteni a mindennapjaimat.
A Kolozsvári Waldorf Óvoda óvónénijének meghívására kezdetben segédóvónőként 3 évig, majd óvónőként 2 évig tevékenykedtem a csoportban.
A Waldorf-pedagógia kezdettől fogva otthonos volt számomra. Olyan világ nyílt ki előttem, ahol összetartó közösségben mind az óvodában, mind az iskolában, a pedagógusok a szülőkkel szoros együttműködésben, Vekerdy Tanár urat idézve, a gyerekeket kimondatlanul is arra biztatják, hogy: "Legyél azzá aki vagy, én ehhez foglak hozzásegíteni!".
2019-ben kapcsolódtam be, szintén Kolozsváron, a Waldorf óvodapedagógus képzésbe.
2022 telén diplomáztam a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Óvodai és elemi oktatás pedagógiája szakán.
2022 nyarán költöztem Budapestre, ez év őszétől találtam rá a Csillagszem Waldorf Óvodára.
Csapiczki Magdolna
Csapiczki Magdolna vagyok.1977-ben születtem Budapesten és itt is élek a családommal.
Három gyermekünk van, akik Waldorf óvodába és iskolába járnak.
Örömmel tölt el, hogy a mindennapjaikban segíthetem a csillagszemű óvodásokat és az óvónéniket.
Cserháti Kati
Cserháti Kati vagyok, euritmiaművész és Waldorf-tanár.
1975-ben születtem Budapesten.
Eredetileg nyelvész vagyok, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karára jártam, itt ismertem meg a Waldorf-pedagógiát, az antropozófiát, s ezeken keresztül az euritmiát.
Gyermekeim születése után végeztem el a budapesti nappali Euritmiaképzést, ami egy igazi kiteljesedést hozott az életembe.
Két nagy fiammal és férjemmel itt lakunk Békásmegyer-Ófaluban.
Immáron nyolc éve euritmiázom a Csillagszem Waldorf Óvodában a gyermekekkel. A pilisszentlászlói Kékvölgy Waldorf Iskola euritmiatanáraként elsőtől nyolcadikig tanítom az euritmiát, ezt a csodálatos, új mozgásművészetet, amely a Waldorf-pedagógia egyik alappillére. Emellett a magyarországi Euritmia Akadémia képzésén tanítok.
Előadóművészként tagja vagyok az Artemis Euritmia Színpadnak.
Az euritmiatanítás több szintjén aktívan tevékenykedve elmondhatom, hogy az óvodai euritmiázás kiemelkedően fontos számomra. Csodálatos és felemelő a gyerekekkel együtt mozdulni hétről-hétre, nagy öröm átélni velük a történeteket és verseket az euritmia mozdulataival megelevenítve!